|
||||||||||||||
|
Honda XL 250Honda XL 250 bola moja prvá ozajstná mašina - rovno od
Japoncov. Pred ňou som sedlal iba jawy, takže prechod na XL-ku bolo
jednoducho uchvátenie. Brzdy- predná aj zadná bola bubnová,avšak brzdný účinok
bol dostačujúci,samozrejme nie ako nové plávajúce kotúče, ale ani ako
ťažkopádne jawácke brzdy.
Myslím si, že takýto typ motocykla je uplne ideálny pre začinajúceho motorkára, aj vdaka jemnému štvortaktnému priebehu, výkonovo približne na úrovni 2T 125ky,ktoré však bývajú živšie,ale aj ľahšie,ibaže často príliš ostré pre neskúseného jazdca (napr. taká CR125:o)) XLka 250ka sa dá kúpiť za cca 15-25tisíc Skk (bez papierov) ročníky cca 1983-1988 podľa technického stavu. Verzia 250R má úplné nový motor s RFVC hlavou, lepšie tlmiče a vyzerá trocha novšie. Výhody XL250 -dlhá životnosť - motor mal najazdené vyše 50 tisíc km a stále šiel ako hodinky -nízka spotreba -spolahlivosť -kultivovaný motor, lahodný zvuk Nevýhody -slabé tlmiče - nezvládajú väčšie nerovnosti -automatický dekompresor nefugoval, moja XLka sa dosť ťažko nakopávala -na staršie verzie je problém s ND. -výkon motora časom začne byť nedostačujúci - v teréne V tejto štvortaknej kubatúre je pre hobby jazdcov
do terénu omnoho lepšia Honda XR250. Má športovejšie tlmiče a určite
vydrží viac, jej cena sa však pohybuje o dosť vyššie a je problém ju
zohnať. |
(
(C)Offroad team 2005-2007, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox