cross recenzie akcie team ostatné
Recenzie
 
 

 

 

 

Honda XL 250

Honda XL 250 bola moja prvá ozajstná mašina - rovno od Japoncov. Pred ňou som sedlal iba jawy, takže prechod na XL-ku bolo jednoducho uchvátenie.


Dôvod prečo som kúpil XL bol, že chcel som zažiť trocha offroadovej zábavy - teda blato v ústach a nose, muchy a konáre v očiach, škrabance od šípok, voda v čižmách a pod. Predtým, než som sa mohol vydať do strmých kopcov Liptova, XL-ka potrebovala niektoré drobné úpravy:

-stupačky - nahradiť tie strašné gumené poriadnymi oceľovým-a zabrúsiť ich pílníkom!

-smerovky - nikdy som ich nepoužíval, a tak som si povedal: určite ich nebudem treba ani pri výjazde z lesa na pole, ani pri odbočovaní cez potok takže:  preč s nimi!

-zrkadlá - síce dobrá vec, v prípade že jazdíme viacerí; avšak hned po prvej jazde - ako začiatočník - som zistil že držkopády budú na dennom poriadku, teda zrkadlá budú určite lietať niekdy okolo - takže dole s nimi!

-drapáky - bez drapákov to skrátka v teréne nejde, resp. ide, ale ako v zime na saniach - motorka si robí čo chce, ide viac bokom ako predom - celkom sa mi osvedčili zadný - MITAS E-09 (akože na enduro), ktorý mám na mojej štestovke, alternatívou môže byť: E-07 (univerzal), alebo E-08 (skôr na cestu), vpredu motocrossový - veľmi dôležitý, hlavne pri brzdení.

Brzdy- predná aj zadná bola bubnová,avšak brzdný účinok bol dostačujúci,samozrejme nie ako nové plávajúce kotúče, ale ani ako ťažkopádne jawácke brzdy.


Užil som si s ňou moc srandy ako napr. prvé pády - zlomené zápästie, salto cez riaditka, odtrhnuté páčky, smerovky, zrkadlá...  Bohužial nemám s ňou moc skúseností - pojalo ju a tak po jednej sezóne pošla. Ináč som bol s ňou spokojný, XLka je nenáročná motorka pre hobby jazdenie v lahšom teréne. Jediný problém čo sa vyskytol, bolo poškodené gumenovo-kovové tesnenie medzi karburátorom a valcom. Tesnenie som zalepil dvojzložkovým epoxidom a zvonkajšej strany som natiahol gumu z duše z bicykla.

Myslím si, že takýto typ motocykla je uplne ideálny pre začinajúceho motorkára, aj vdaka jemnému štvortaktnému priebehu, výkonovo približne na úrovni 2T 125ky,ktoré však bývajú živšie,ale aj ľahšie,ibaže často príliš ostré pre neskúseného jazdca (napr. taká CR125:o)) XLka 250ka sa dá kúpiť za cca 15-25tisíc Skk (bez papierov) ročníky cca 1983-1988 podľa technického stavu. Verzia 250R má úplné nový motor s RFVC hlavou, lepšie tlmiče a vyzerá trocha novšie.

Výhody XL250

-dlhá životnosť - motor mal najazdené vyše 50 tisíc km a stále šiel ako hodinky

-nízka spotreba

-spolahlivosť

-kultivovaný motor, lahodný zvuk

Nevýhody

-slabé tlmiče - nezvládajú väčšie nerovnosti

-automatický dekompresor nefugoval, moja XLka sa dosť ťažko nakopávala

-na staršie verzie je problém s ND.

-výkon motora časom začne byť nedostačujúci - v teréne

V tejto štvortaknej kubatúre je pre hobby jazdcov do terénu omnoho lepšia Honda XR250. Má športovejšie tlmiče a určite vydrží viac, jej cena sa však pohybuje o dosť vyššie a je problém ju zohnať.

(

 

(C)Offroad team 2005-2007, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox

NAJ.sk