cross recenzie akcie team ostatné
Recenzie
 
 

 

 

 

 

Gilera R1S 125

Pohľad, ktorý Vám ponúkam na túto moto sa zrodil v čase keď bola moja motorkárska kariera v začiatkoch. Preto od tohto článku nečakajte Krémeše (sorry Tomo za výrok :).

Úvod:
K tejto motorke som sa dostal viac-menej náhodou. Niekedy minuly rok v lete som mal už chuť na lepšiu motorku. Pri kúpe som nemal príliš jasno. Chcel som však nejaké endurko okolo 125ccm do ktorého by som nemusel vrážať veľa peňazí a nebol by problém zo zháňaním ND. Preferoval som skorej Japoncov ale Taliani mali v nízkych kubatúrach 2 taktov bohaté skúsenosti, čiže som ich celkom nevylúčil. Nevedel som presne co chcem jazdiť. Pozrel som viac moto asi do 20 tis. Boli to zväčša vraky prvej triedy! Tým nechcem vôbec povedať, že do 20 tis nezoženiete súcu moto, treba mať ale šťastie a to som nemal. Jeden deň mi dal známy kontakt na jeho kamoša čo nosí moto z Talianska. Hneď som mu zavolal aby som zistil čo má. Na predaj bola GILERA 125 enduro cca r.94 za 28 tis že vraj v super stave, to sa mi však zdalo veľa. Šiel som teda pozreť jednu Apriliu keď som bol v polovici cesty zazvoní telefon a chlapik my oznámil, že je už predaná. Bol som dosť naštvaný! No asi to tak malo byť. Auto požičané, nafta kúpená, čo teraz? Oco rozhodol za mňa. „Ideme po GILERU“ oznámil. A tak sme šli po ňu. Keď som ju prvý raz zočil hneď som vedel, že je to iná „káva“ (mal som Pinčla )
Po obhliadke a skúšobnej jazde nebolo o čom a tak sme ju už viezli domov :)


Popis:
Moto bola v perfektnom a originálnom stave. Bola na cestných enduro pneu a pri pohlade na ňu bolo zrejmé, že je to skorej moto na cestu než do terénu. Vodičák som nemal a tak bolo jasné, že chcem jazdiť terén. Kúpili sme drapáky, vymenil som náplne a zadné platničky a moto bola ako z predajne. Následne som vymenil pôvodný predný blatník za motocrossový. Vzhľad sa zmenil na ostrejší. Smerovky som odobral po prvom páde. Svetlá som si ponechal.
Motor bol dvojtaktný, vodou chladený jednovalec objemu 125ccm. Výkonovo na úrovni 28 koní pri 9800ot./min. Motor šiel krásne odspodu. Filter bol napodiv papierový, ale dobre chráneny, čiže sa k nemu nedostala voda ani iné nečistoty.
Prevodovka bola 6-rýchlostná odstupňovaná dlhšie; max som s nej dostal cca 135 km/h čo je slušná hodnota. Do prevodovky išlo cca 0,5l oleja pre automatické spojky a servo riadenia, červenej farby (riedky). V mojom prípade to bol TOTAL pre aut. prevodovky a servá.
Vpredu boli 2-piestikové brzdy talianskej značky, ktorých brzdný účinok bol perfektný. Zadná brzda bola tiež vydarená aj keď tam už bol 1piestik.
Tlmiče klasické(nie upside down) značku sa bohužial nepodarilo zistiť. Boli skôr ladené na cestu ale nemal som s nimi žiadny problém ani v teréne. Celkovo boli mäkšie.
Nádrž bola dosť veľká (plechová). Benzín minimálne oktánové číslo 95 a olej som lial VALVOLINE polosyntetiku. Lial ako lial pretože motorka mala samostatnú nádržku na olej (pod sedlom), čiže ste liali iba benzín do nádrže a o zbytok sa postarala moto.
Váha bola cca 130kg. Posed bol vyšší a odviezli sa na nej kludne 2 osoby.
Vpredu bol ráfik ´21, vzadu ´17.

Jazdné vlastnosti:
S moto som odjazdil asi polovicu sezónny a za ten čas som si urobil o motorke obraz.
Väčšinou som na nej jazdil v teréne. Výkon motora bol úplne mne postačujúci.
Jedine by som mu vytkol snáď len pružnosť v kopci ked otáčky klesli pod cca 4000 vtedy bol cítiť pokles sily. Osobne si mýslim, že by to vyriešila rozeta s väčším počtom zubov.
Tlmiče neboli na HARD terén ale pri jazde v teréne nejako podstatne neprekážali.
Brzdy by som zhodnotil na jednotku s hviezdičkov!
Na plnú nádrž ste mali pomerne veľký dojazd. Veľká nádrž a malá spotreba bola ďalším plusom a zárovoň mínusom(v teréne)
Jedinné čo mi na tejto motorke prekážalo bola vyššia hmotnosť (130kg) a dosť vysoký posed pre jazdca s nižšou výškou. V praxi to znamenalo, že keď som sa otáčal na vrchu nejakého výjazdu nedočiahol som poriadne na zem a hmotnosť stroja ma donútila si to ustlať.
Ďalší problém sa vyskytol ak ste jazdili ťažší terén pomalou rýchlosťou. Motor sa rýchlejšie zohrial. Raz sa mi ho podarilo po viacerých výjazdoch zohriať do červenej.
Na trati som bol len raz ale bolo vidno, že na tento účel moto nie je moc stavaná. Tlmiče na väčšie skoky stavané neboli.
Na ceste vynikli jazdné vlastnosti. Podvozok sedel dobre, brzdy skvele sekundovali
motoru. Teplota motora bola nízka a motor bol chladený perfektne.

S touto motorkou som nemal okrem defektu žiadny problém. Po jazde v teréne som musel doliať vodu do chladiča, pretože jednoducho odbudlo cca deci cez prepad.
 

Klady:

+ spolahlivosť
+ vcelku pružný motor
+ vynikajúce brzdy!
+ kvalita spracovania
+ dizajn
+ spotreba
+ jazdné vlastnosti (cesta, ľahký terén)

Zápory:

- hmotnosť
- neobratnosť v teréne
- svetlá výška



Záver: Túto motorku odporúčam každému jazdcovi, ktorý začína či hľadá spoľahlivú motorku na cestu, ľahký či stredný terén. Pružný motor, veľmi kvalitné brzdy, dobre zladený podvozok a životnosť sú hlavné zbrane tohto stroja. Prevádzkové náklady nie sú nejak náročné pre vašu peňaženku. Údržbu stroja zvládnete ľavou zadnou. Ak budete mať šťastie pri kúpe táto motorka vám vydrží dlho. S hladiska využitelnosti je to podľa môjho názoru správna voľba.

p

 

 

(C)Offroad team 2005-2007, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox

NAJ.sk