cross recenzie akcie team ostatné
Recenzie
 
 

Aprilia Tuareg 350

Dve sezóny som sedlal tohto talianskeho tátoša. Pravdupovediac mi prílišne nesedel, prekážala hlavne vyššia hmotnosť, ale na kočíkovanie na cestách to bolo v pohode enduro. V teréne veľmi namáhané a vyčerpávajúce vozenie. Koniec koncov vzhľad motocykla hovorí za seba. Cestovanie. :-( . Fajnové slečinky ocenia hlavne elektrický štartér (ktorý mimochodom býva u týchto typov dosť často poruchový - dva krát oprava - voľnobežka - roztrhnutá pružina, vyskočená seegerova poistka na segmente), rozvodový remeň(tichý chod), celkom schopné plexi, ktoré chráni pri vyšších rýchlosti (do mach=1), palivomer, teplomer a pod... Ocenil som hlavne kvalitné brzdy Brembo, predovšetkým predná si poctivo plnila svoju úlohu. Veľká nádrž je síce dobrá vec, ak jazdíte ehm Paríž-Dakar, takisto dobre chráni pred vetrom pri vyšších rýchlostiach. Na druhej strane bráni pohybu jazdca "po motocykli" čo je mínus hlavne pri zákrutach(offroad). Motorku som odlahšil ako sa len dalo,ale stále to nebolo to pravé orechové do terénu. Predsa je to motorka na akože cestovanie nie preskakovanie stromov v lese. Ďaľším mínusom bola dostupnosť ND na Apriliu na Slovensku. Zohnať potrebné súčiastky trvalo miestami mesiace. Bohužial som Tuarega zo strategických dôvodov musel predať. Mimobehom tým strategickým dôvodom bola pochopiteľne moja dalšia moto(Honda XL-R)

Technické údaje

Typ motora

Vetrom chladený štvortaktný jednovalec
Zdvihový objem 349cm3
VrtaniexZdvih 79,5x70,4
Kompresný pomer 9,6:1
Max. výkon 34 PS pri 7000 rpm
Max. točivý moment 5750 rpm
Ventilový rozvod SOHC, 4 ventily, rozvodový remeň, schéma
Rozmery ventilov nasávací 30mm, výfukový 27mm
Vôla ventil vahadiel(studený motor) 0,05mm pre výfukový aj nasávací
Motorový olej ELF Moto 4K, 20W50, výmena každých 6000km
Karburátor DELL´ORTO PHf 34 GD
Zapalovanie Nippondenso 12V-190W
Zap. sviečka NGK D 8EA alebo Champion A6G
Brzda predná kotúčová dvojpiestiková
Brzda zadná kotúčová jednopiestiková
Prevodovka 6 stupňová
Hmotnosť motocykla 150kg
Objem nádrže 29l(verzia WIND) inak 12l(?)
Spotreba paliva 4l/100km
Maximálna rýchlosť 150 km/h
Rok výroby 1989-1992

Zopár foto...

 

 

(C)Offroad team 2005, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox

NAJ.sk