Môj názor na Djebel:
Mal som možnosť pár dní okupovať kamošovu DR tak
tu sú moje pocity ktoré som vyprodukoval počas čakania na jar. Prvý
dojem - motocykel pôsobí naozaj úhľadne a nahodené drapáky mu
dodávajú "ostrejší" ráz. Hneď prvé mi udrelo do očí, že Suzuka je
dosť vysoká - a nakoľko mám cca. 189cm ma to fakt potešilo-konečne
enduro pre mňa! Určite to však nebude vyhovovať tým nižším
humanoidom. Mne áno.
Druhé čo ma na motocykli prekvapilo(a znechutilo)
bolo štartovanie - motocykel nemá automatický dekompresor na
nakopávačke, takže pri kopaní zvykne nakopávačka niekedy pekne
zaseknutá a vaša noha nepekne prekvapená - je to dosť nepríjemné,
hlavne pokiaľ smrdíte grošom a nemáte na poriadne čižmy. Nakopávanie
sa mi vcelku zdalo problematické. Mnoho ľudí vraví že to chce cvik -
to je pravda. Ale keď to mám porovnať s Hondou XL600R - Na tejto
Suzuki je to otras - podobne ako na KLRku. Automatický
dekompresor(dobre naštelovaný) je pri veľkých 4T endurách na
nezaplatenie. Vrch nakopávačky je umiestnený dosť vysoko, takže som
si kolenom skoro vybil oko. Nemenovaný kamoš nižšieho vzrastu(Sevaz
S. :o)) by ju zrejme dlho nakopával. Podľa môjho názoru problém so
štartovaním u tohto DR spôsoboval zle nastavený
karburátor.
Toho času som mal doma pár galónov benzínu, tak
som vyskúšal aj dlhšie trasy. Vskutku ma prekvapila funkčnosť
plexištítu nad svetlom, ktorý spolu s väčšou nádržou dobre chráni
pred vetrami. Širšie sedlo tiež dodáva na pohodlí pri cestovaní. Je
dosť dlhé aj aby sa tam vošiel aj spolujazdec(na rozdiel od Hondy XL-R).
Vyvažovací hriadeľ dobre tlmí vibrácie, ale predný drapák dal o sebe
na asfalte znať. Uvádzaná maximálna rýchlosť 156km/h je prinajmenšom
prehnaná-leda tak pri cestných prevodoch. Ale tých cestovných 100Kph je vpohode.
Ale vráťme sa späť do terénu. Faktom je, že na
tvrdšie jazdenie je DRko dosť ťažké. Možno je to skreslené mojou
chabou kondičkou a možno aj vysokým ťažiskom...Ale najskôr to bude
reálne vysokou hmotnosťou motocykla. Veľká nádrž je dosť veľká :).
Ľahší terén zvláda táto šesťstovka bezproblémovo(v mojom prípade hlavne vďaka novým
drapákom), čo sa týka tlmičov, nemám čo vyčítať-fakt Ok. Pokúsil
som sa aj o menšie skoky. Pokusy sa vydarili a na DRku sa dá
skutočne aj skákať. Samozrejme to nie sú skoky ako na CR125, aby sme
boli v obraze. Bohužiaľ počas testovania nefungovala predná
brzda(mimochodom mal som ju odvzdušniť a spojazdniť :-)) takže som
bol trocha obmedzovaný, ale dosť rýchlo som si na to zvykol a
dritoval som zadkom o stošesť.
Hned po jazde na DRku som rýchlo presedlal na
XLku od Hondy aby som ju porovnal "za horúca". Výkonovo je Suzuki
trocha (dosť) pozadu, možno to bolo spôsobené väčším opotrebením
tohto konkrétneho modelu(?) a možno je naozaj slabšia. Neviem, ale
má vraj 45HP takže malo by to byť zhodné. Každopádne ak chcete
jazdiť off-road odporúčam na takýchto typoch motocyklov väčšiu
rozetu.
Celkovo som mal z tejto Suzuki celkom dobrý
pocit. Spoľahlivosť u tohto motocykla bude niekde na úrovni XT, XL,
KLR... S ND by tiež nemal byť na Slovensku problém. Motocykel kúpite
bez papierov za (relatívne) lacný peniaz 25-45 tisíc Skk. Ja však
ostávam naďalej verný Honde.
offroad team
Plusy: pružný motor, nízka spotreba, štít proti
vetru
Mínusy: mäkká predná brzda, dosť silné vibrácie motora
Viac info:
http://dr600lukas.dr.funpic.de/dr600/ |