|
||||||||||||||
|
Zimná GO-fragmentLožiská
VýfukSchéma (Yamaha YZ 4T)
Dôvodov prečo sa vŕtať vo výfuku je niekoľko: Výfuk do značnej miery ovplyvňuje výkon motora a zamedzuje nadmernej hlučnosti a môže sa vyladiť potrebám jazdca. Výfuk je nutné najskôr odobrať z motorky. Tu nebudem uvádzať postup, bo je to všade individuálne, ale nie je to žiadna veda takže nestresujte. Základom tlmenia je plsť vo vnútri výfuku, stojí cca 300 Skk. Originál vložka Vás vyjde drahšie. Pri výmene plsti je nutné výfuk rozobrať. Spôsob demontáže závistí od typu výfuku. Väčšinou je znitovaný, ale používajú sa aj skrutky(Schrabuen) - kedy je situácia jednoduchšia. V prípade nitov je nutné ich odvrtať - vid foto Následne vyberieme koncovku výfuku a ten istý postup realizujeme na druhej strane výfuku. Vyberieme plsť a výfuk z vnútra vyčistíme od sadzí. Plsť sa mení každú sezónu, pretože následkom tlaku ktorý vzniká vo výfuku je vytláčaná von. Ak bola plsť príliš poškodená jej výmenou sa stane motorka tichšia. V prípade že sú diery moc zväčšené je nutné celý plášť vymeniť, alebo dať vyvariť a opätovne navŕtať. Ak je plášť výfuku pokrivený je nutné ho narovnať pretože môže záporne ovplyniť výkon motora. Nová plsť je vyrobená z polymérových vlákien (sklo vlákien na báze kremíka Si). Z vlastných skúseností neodporúčam túto látku inhalovať ani degustovať, lebo dráždi dýchacie cesty. (chrchlal som tri dni) Montáž: Vložíme novú plsť a zmontujeme v opačnom poradí ako demontáž. Používame hliníkové nity ( v prípade že výfuk nitovaný). Nerezové nity sa problematicky odstraňujú... TlmičeSchéma (Kayaba)
Pri zimnej GO motocykla netreba prehliadnuť ani funkčnosť tlmičov a ich jednotlivých súčastí ako je vidno na schéme. Nesprávne nastavenie tlmičov alebo zanedbanie údržby a následné opotrebenie má za následok nepriaznivé jazdné vlastnosti - nedokážu absorbovať väčšie nerovnosti a jazda sa stáva otravnou, koleso odskakuje od povrchu a moto nedá sa udržať na trati, jazdec sa rýchlo unaví. Demontáž tlmičov Demontujeme predné koleso a všetko čo k tomu patrí a následne vyberieme tlmič z okuliarov na riadení. Teraz je nutné vypustiť olej(ak tam bol), odskrutkujeme vrchný kryt (5), ktorým docielime to, že sa nám vrchný plášť (2) zosunie po spodnom(vnútornom) plášti (1). Olej vylejeme(nie do potoka!!). Zo spodnej časti vrchného plášťa (2) vyberieme prachovku, pod ktorou je prefíkané ukrytý seegerov krúžok, ktorý slúži na zaistenie tesniaceho krúžku. Oddelíme obe časti plášťa - pohybom od seba. Vo vnútri sa nachádza samotný tlmič a struna(všetko je zatiaľ priskrutkované k časti (1)) Vo vnútornom plášti je umiestnený závit v jeho spodnej časti, na ktorom je naskrutkovaný tlmič (4). Na odskrutkovanie tlmiča od plášťa (1) nám treba špeciálny kľuč(dá sa vyrobiť z takého istého priemeru rúrky ako je samotný tlmič; tvar kľúča je viditeľný na vrchnej strane tlmiča(drážky po bokoch)). Po demontovaní si treba zapamätať a poukladať tak aby sa to dalo aj zložiť. tesniace guferá a puzdra GO tlmičov zahŕňa:
|
(C)Offroad team 2005, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox