|
||||||||||||||
|
Ako na drifty... Poznáme dva druhy driftov - alebo šmykov, pre nezasvätených. A síce šmyk brzdný a akceleračný. Brzdný šmyk - ako na to? Je (skoro) úplne jednoduché - Vypnúť spojku a dupnúť na zadnú brzdu a tým uviesť koleso do šmyku. O tom ako sa bude motorka správať rozhoduje predovšetkým povrch a pneumatika. Najideálnejšie je driftovať na tráve, prachu, ale uplne best je mokrý piesok, na ktorom v prípade pádu nehrozí takmer žiadne riziko poškodenia motocykla; sypký povrch nie je príliš vhodný, lebo berie aj predné koleso. Nie je moc vhodné skúšať túto srandu na slikoch, lebo koleso veľmi rýchlo podšmykne a už pri menšom náklone má motocykel tendenciu padnúť. Pokiaľ je geometria motocykla OK a volant pri brzdnom drifte držíme rovno musí motocykel ísť priamo bez vytáčania. Akceleračný šmyk - na realizáciu tohto typu driftu je potrebný dostatočne výkonný motor (aspoň 20-30HP) a takisto istá skúsenosť jazdca s daným motocyklom. Šmyk sa začína tým že sa najskôr pred zákrutou(!) dupne na prednú brzdu.(na začiatok stačí bez použitia brzd) Zdôrazňujem dupne s citom! Tým sa nadľahčí zadné koleso, teraz je vhodná chvíľa dať tomu plný kotol. Najvhodnejšie je byť nalepený na nádrži a samozrejme v stupačkách ako správny offroader. Koleso sa uvedie do šmyku, ktorý sa koriguje množstvom plynu a otáčaním volantu. Pokiaľ je (nie príliš) mokro tak na blate je to skrátka lahôdka, akú nekúpite nikde Viď foto vedla. Ako som už spomínal aj v tomto prípade je najideálnejšie driftovať na tráve, prachu, ale uplne best je mokrý piesok(štrk). Efektné je kombinovať s brzdným driftom-do zákruty brzdným driftom zo zákrúty akceleračným.
Otočka okolo nohy - Je vhodné skúšať s niečím lahším (motocross) Takisto treba zvoliť coolový povrch aby si človek nenabil hubu. Pokiaľ idete meniť plášte, je vcelku sympatické ich zodrať na (hladkom) asfalte(foto vedla). Postup: Zaraď prvý kvalt. Nohou vykročíš nabok a trocha dopredu. Motocykel nakloň na seba(je to fuška) a riaditka drž rovno, druhá noha je na stupačke. Pridaj jej a pusti spoják - vykon na koleso treba preniesť naraz! Riadidla držať(!) poriadne aby motorka neušla dopredu. Točiť sa to začne samo-tým ako koleso ubieha do strany v dôsledku náklonu motocykla.
Toľko teória - prax neznamená nič iné iba jazdiť a jazdiť do nemoty. Good luck! |
(C)Offroad team 2005, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox