cross recenzie akcie team ostatné
Rady
 
 

Karburátor´s Tricks

Karburátor je veľmi citilivá časť motora a jeho nesprávne nastavenie, alebo nefunkčnosť jeho častí dokáže narobiť veľa problémov napr:

Motor beží, ale otáčky neklesajú po uzavretí plynu
Možná príčina:
ihla je nastavená príliš vysoko
bohatá zmes (napr. nesprávna hladina v karburátore)
motor nasáva falošný vzduch
 
Motor nejde naštartovať za studena
Možná príčina
chudobná zmes-problémy so sytičom a/alebo tryskou
vzduchový filter je zahltený olejom
spadnutá ihla
motorový olej je príliš stuhnutý(v zime)
Chod motora je prerušovaný, nejde vytočiť
Možná príčina:
chudobná zmes
nízke voľnobežné otáčky
malá ventilová vôla - nízka kompresia
chybne nastavený dekompresor - nízka kompresia
nízke oktánové číslo benzínu(detonácie)
Pri prudkej akcelerácii motor reaguje oneskorene
Možná príčina:
nesprávna hladina v karburátore
studený motor
poškodená AC pumpa
 

 

Motocykel štartuje normálne, ale po pridaní plynu zhasne
Možná príčina:
studený motor
upchatá tryska, alebo nečistoty v karburátore
nasávanie falošného vzduchu
chudobná zmes
voda v karburátore
Z karburátora vyteká benzín, motor sa prechlatáva
Možná príčina:
deravý plavák alebo poškodený ventil plaváka
nečistoty v karburátore(nefunkčný ventil)
Motocykel nechce naštartovať po páde
Možná príčina:
vysoké voľnobežné otáčky
benzín vo valci-prechlastaný motor
treba zapnúť tzv. Hotstart button (YZ-F, KTMky...)
zahádzaná sviečka(elektródy)
nesprávny postup pri štartovaní
Motocykel sa dusí pri vyšších otáčkach
Možná príčina:
hlavná tryska je veľká-bohatá zmes
vzduchový filter je zahltený olejom
poškodená sviečka resp. elektródy
voda v karburátore
 

Zdroj: Dirt Magazine

 

(C)Offroad team 2005, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox