Karburátor je veľmi citilivá časť motora a jeho
nesprávne nastavenie, alebo nefunkčnosť jeho častí dokáže narobiť veľa
problémov napr:
- Motor beží, ale
otáčky neklesajú po uzavretí plynu
- Možná príčina:
- ihla je nastavená príliš
vysoko
- bohatá zmes (napr.
nesprávna hladina v karburátore)
- motor nasáva falošný vzduch
-
|
- Motor nejde
naštartovať za studena
- Možná príčina
- chudobná zmes-problémy so
sytičom a/alebo tryskou
- vzduchový filter je
zahltený olejom
- spadnutá ihla
- motorový olej je príliš
stuhnutý(v zime)
|
- Chod motora je
prerušovaný, nejde vytočiť
- Možná príčina:
- chudobná zmes
- nízke voľnobežné otáčky
- malá ventilová vôla - nízka
kompresia
- chybne nastavený
dekompresor - nízka kompresia
- nízke oktánové číslo
benzínu(detonácie)
|
- Pri prudkej
akcelerácii motor reaguje oneskorene
- Možná príčina:
- nesprávna hladina v
karburátore
- studený motor
- poškodená AC pumpa
-
|
- Motocykel štartuje
normálne, ale po pridaní plynu zhasne
- Možná príčina:
- studený motor
- upchatá tryska, alebo
nečistoty v karburátore
- nasávanie falošného vzduchu
- chudobná zmes
- voda v karburátore
|
- Z karburátora vyteká
benzín, motor sa prechlatáva
- Možná príčina:
- deravý plavák alebo
poškodený ventil plaváka
- nečistoty v
karburátore(nefunkčný ventil)
|
- Motocykel nechce
naštartovať po páde
- Možná príčina:
- vysoké voľnobežné otáčky
- benzín vo
valci-prechlastaný motor
- treba zapnúť tzv. Hotstart
button (YZ-F, KTMky...)
- zahádzaná sviečka(elektródy)
- nesprávny postup pri
štartovaní
|
- Motocykel sa dusí
pri vyšších otáčkach
- Možná príčina:
- hlavná tryska je
veľká-bohatá zmes
- vzduchový filter je zahltený olejom
- poškodená sviečka resp. elektródy
- voda v karburátore
-
|