cross recenzie akcie team ostatné
Rady
 

 

 

Vzduchové filtre short version

Vzduch na prvý pohľad nevidno, lebo je čistý, to je však fatálny omyl! Vo vzduchu sa nachádzajú jemné prachové častice ktoré môžu spôsobiť vniknutím do valca nemalé problémy (finančne náročná oprava). Takže by sme mali dbať na pravidelnú kontrolu alebo výmenu filtra. Ďalšie problémy stým spojené sú zvýšená spotreba paliva, pridúšanie motocykla a slabý ťah ...       

Rozdelenie Filtrov

Polyuretánové (penové)

 

Papierové

Polyuretánové filtre sa používajú najmä v motocross a v niektorých enduro motocykloch. Je to hlavne preto lebo spomínané motocykle pracujú v drsnom prostredí plnom prachu a blata. Preto je potreba tento filter častejšie čistiť. Na čistenie používame prací prášok alebo jarovú vodu (podľa mňa je lepšia jarová voda). Ale úplne naj ale zároveň to uberá zo životnosti filtra je tech. benzín v ktorom filter operete a máte 100% zaručené že je čistý. Po opratí ho namažeme filtrovým olejom a necháme kým nezatuhne.             Papierové filtre sú zhotovené z veľmi jemného filtračného papiera ktoré môžu mať aj proti peľovú vložku. Takéto filtre sa neperú ani inak nečistia len občasne vyfúkajú tlakom vzduchu(smerom zvnútra do vonku).Výmena takéhoto filtra je buď stanovená výrobcom alebo podľa  znečistenia. Ale využívajú sa skôr v cestných motocykloch a endurách.        
  Bližšie info o filtroch a ich obrázky na  www.twinair.com (po anglicky). Speciálnym typom vzduchových filtrov sú bavlnené filtre od K&N.
 
Treba však hlavne dbať na stravne dosadnutie filtra(aby neboli medzi filtrom a dosadacou plochou medzery alebo nečistoty). Pri polyuretánových filtroch pozerať či nieje spadnutý s vnútornej klietky ktorá drží tvar filtra. Ak sú tieto podmienky splnené, tak sa nemusíte obávať "sklepania" motora za príčiny nasatia znečistenej zmesi paliva a vzduchu.   
Olejové filtre

Olejové filtre nám slúžia na zachytávanie nečistôt v celom olejovom okruhu. Tak isto ich delíme  na papierové a nie ako u vzduchových polyuretánové ale väčšinou z jemného plechového sitka.

Papierové

 

Kovové(sitko)

Papierové sa robia jednorázovo na každú výmenu oleja sa mení aj filter. Taktiež ako u vzduchových papierových filtrov sa nemení tak často takže sa používa skôr v cestných motocykloch a endurách.  

 

Kovové sa skladajú z jemných kovových vlákien mikroskopickej veľkosti. To preto aby sa zamedzil vnik čo najmenších čstíc ktoré kolujú olejovým obehom. Keďže je kovový tak ho staci pri výmene oleja poriadne vyprať v tech. benzíne a vyfúkať tlakom vzduchu podobne ako pri vzduchových filtroch.       

Výmenu olejového filtra netreba podceňovať lebo taký zanesený olejový filter dokáže divy...(asi si vie každý predstaviť aké) 

Ako u vzduchových tak aj u olejových je tu dáke info: www.championaerospace.com

(C)Offroad team 2005, niektoré práva vyhradené. Optimalizované pre 1024x768. Offroad team odporúča Firefox